wtorek, 12 października 2021

Dlaczego właśnie ja? Kiedy złe rzeczy zdarzają się dobrym ludziom Harold S. Kushner Wydawnictwo: Zysk i S-ka

 

Dlaczego właśnie ja? Kiedy złe rzeczy zdarzają się dobrym ludziom

Wydawnictwo: Zysk i S-ka


Autor Harold S. Kushner rabin, który w swoim życiu musiał zmierzyć się z ogromnym bólem, strachem, stratą oraz poczuciem niesprawiedliwości. 

Wszystko zaczęło się gdy usłyszał, że jego pierworodny syn jest nieuleczalnie chory na dziwną chorobę, która nie pozwoli mu doczekać dorosłości i już powoduje jego starzenie się mimo, że ma dopiero 3 lata. 

Nie jestem w stanie wyobrazić sobie co czuje człowiek w takim momencie, z pewnością ogromne poczucie niesprawiedliwości... on rabin, starający się żyć jak najlepiej w zgodzie z Bogiem i ludźmi dostaje taką... karę? 

i tu właśnie pojawia się pytanie dlaczego właśnie Ja? 

Dlaczego mnie to spotyka, dlaczego?

Autor w książce próbuje nam odpowiedzieć na to pytanie, podsuwa nam swoje teorie i tezy, które bardzo umiejętnie tłumaczy na przykładach. Znajdziemy też bardzo dużo obalonych teorii, bo niby dlaczego ginie córka, a rodzice obwiniają się, że zginała za ich grzechy? Jaki miałoby to większy sens, skoro ginie niewinne dziecko? 

Możemy się zmierzyć z wiara w Boga oraz ludzkimi odczuciami krzywdy i bólu, który szuka wytłumaczenia...

To musi mieć jakiś sens, dlaczego nas to spotyka...

Bardzo trudny temat opisany prosto, trafia w samo sedno i dociera do nas bardzo głęboko. Na długo pozostanie w głowie. 

Bez względu na to czy wierzymy w Boga, jak bardzo praktykujemy naszą wiarę w naszym życiu może pojawić się ogromny ból, choroba, śmierć, wypadek, katastrofa... bardzo ważne jest abyśmy nie byli wtedy sami. Obecność drugiej osoby dodaje nam dużo siły i pozwoli przetrwać najgorsze momenty.  

~~~~

Metryczka 

Gatunek: religia

Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Przeczytane: 2021

Ocena: 10/10

Liczba stron: 169

Okładka : twarda

 ~~

Gorąco polecam !

https://sklep.zysk.com.pl/dlaczego-wlasnie-ja-kiedy-zle-rzeczy-zdarzaja-sie-dobrym-ludziom-6647.html

A ja polecam wam zerknąć na stronę wydawnictwa

http://www.zysk.com.pl/

Któremu bardzo dziękuje za egzemplarz książki i cudowną współpracę.  

1 komentarz: