czwartek, 12 sierpnia 2021

Walc dla Izabeli Natalia Thiel Wydawnictwo: Zysk i S-ka


Walc dla Izabeli

Natalia Thiel

  Wydawnictwo: Zysk i S-ka


Już dawno nic mnie tak nie poruszyło. 

Historia, opisana w książce zawładnęła mną na dwa długie wieczory, i nie mogłam, nie byłam w stanie przestać czytać....

Gdy otrzymałam przedpremierowy egzemplarz na białym tle, książka bez okładki stanowiła dla mnie wielką zagadkę... teraz już wiem, że jest to dla mnie książka numer 1 - arcydzieło i istna perełka wśród książek. 

Historia które chwyta za serce, wypala dziurę i daje równocześnie ukojenie. Czytając niejednokrotnie łzy płynęły strumieniami,  bo ciężko mi nawet przypuszczać, że tak kiedyś było, to się działo, a świat który znamy, tak łatwo można zniszczyć. 

~~~~

Gdy wśród zła i śmierci rodzi się miłość - musi być wyjątkowa!

~~~~~~ 

Poznajmy Izę, gdy po wielu latach wraca do rodzinnego domu, domu który kryje w sobie tyle tajemnic i wspomnień. Kobieta chce jak najszybciej załatwić formalności i wyjechać, nie wracać do tego co boli najbardziej - do wspomnień. 

Niestety ze wzdlędu na bark właścicieli Izabela musi  zostać na dłużej.... 

tak zachęcona przez córkę właścicieli, opowiada jej o domu, w którym teraz wychowuje się ona, a kiedyś należał do jej rodziny.

Razem z wspomnieniami o tym jak wyglądał dom, poznajemy dawne życie Izabeli. Te życie, które było przed wojną, te jeszcze spokojne i pełne beztroski... 

Wspólnie z młodą dziewczyną dzięki wspomnieniom Izabeli cofamy się do odległych czasów. Bella zdradza nam  jak poznała Jakuba, i jak to się stało, że stał się całym jej światem. Ta część jest bardzo piękna, delikatna i nawet bywa zabawna. Niestety życie bohaterki niszczy nagła wojna. Jej wielka miłość - Jakub jest żydem. Zaczyna się budowa getta, zamykanie i wywożenie żydów, a na końcu ich zagłada. Kobieta robi wszystko aby uratować Jakuba, narażając nawet siebie i swoich bliskich. 

Nie chce zdradzać wam więcej, bo to trzeba przeczytać i przeżyć wspólnie z Izą, aby poczuć głębie i prawdziwe oblicze jakie niosła ze sobą wojna.

~~~~

Miłość która połączyła polsko - niemiecką Izę z Żydowskim Jakubem była chyba najpiękniejszą miłością jaką znalazłam w książkach. Tak silna, tak czysta i skłonna do poświeceń. Skłonna do oddania życia za drugą osobę!

Historia której akcja toczy się podczas wojny, holokaustu i wszechobecnej śmierci nie jest łatwa i przyjemna, a jednak stała się dla mnie najcenniejszą książką! Tak bardzo prawdziwa i wzruszająca, wywrze z pewnością wrażenie również na was.

~~~

Metryczka 

Autor:

Natalia Thiel

 Gatunek: powieść historyczna

Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Przeczytane: 2021

Ocena: 10/10

Liczba stron 472

Okładka : miękka

 ~~


Książkę znajdziecie tutaj  

https://sklep.zysk.com.pl/walc-dla-izabeli.html

A ja polecam wam zerknąć na stronę wydawnictwa

 https://sklep.zysk.com.pl/

gdzie znajdziecie jeszcze więcej nowości, ciekawych pozycji i niezapomnianych bestselerów. 

 

1 komentarz:

  1. Jak ja kocham takie powieści. Ta nowość w moich marzeniach wielkich. Tak ślicznie tutaj o niej napisane. Dziękuję za recenzję.

    OdpowiedzUsuń