wtorek, 4 grudnia 2018

Pyszne i szybkie ciastka owsiane

Pyszne i szybkie ciastka owsiane 


 

Do przygotowania ciasteczek będziemy potrzebować


  • 1,5 szklanki płatków owsianych - 200 g - mogą być zwykłe lub błyskawiczne

  • 2 średnie jajka

  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia

  • pół kostki miękkiego masła - 100 g

  • 4 łyżki cukru 

  • 2 czubate łyżki mąki pszennej


No to zaczynamy :)

Do miski wsypujemy płatki, mąkę, proszek do pieczenia i cukier. Wbijamy 2 jajka i masło, a następnie wszystko dobrze mieszamy - ja łącze składniki ręką. Masa będzie gęsta i klejąca. 

Na tackę kładziemy papier do pieczenia a następnie formujemy kuleczki, które następnie lekko rozgniatamy. Tak powstają nasze ciasteczka o nie równej formie. Możemy użyć formy aby nasze ciasta były równe - ale ja osobiście wole takie naturalne :)

ciastka pieczemy ok 15-20 minut w 180 stopniach. Ja nastawiam na grzanie góra - dół w połowie piekarnika. 

Ciasteczka są szybkie i pyszne - ja robię je co kilka dni i są pyszną i zdrową przekąską. 

Czasem płatki owsiane blęduje, aby łatwiej było je jeść mojej Emilce, wtedy wychodzą bardziej puszyste. 

Do naszych ciastem możemy też dodać rodzynki, orzechy lub żurawinę - czyli to co lubimy.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz