środa, 23 listopada 2022

Taniec szpaków. Cuda systemów złożonych Giorgio Parisi Wydawnictwo: Zysk i S-ka

 

Taniec szpaków. Cuda systemów złożonych Giorgio Parisi  

Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Taniec szpaków mimo swojej pięknej i bardzo romantycznej nazwy zaprowadzi nas do świata bardzo przyziemnego - a dokładniej mówić systemów złożonych. 

Autor książki  Giorgio Parisi to włoski fizyk, który w 2021 roku otrzymał Nagrodę Nobla z Fizyki.

W swojej książce fizyk przedstawia nam różne działy fizyki teoretycznej, znajdziemy tutaj temat cząstek elementarnych, zjawiska zbiorowe oraz systemy złożone. Są to dość skomplikowane systemy fizyczne, które autor  stara się przedstawić w sposób prostszy - bardziej zrozumiały. 

Co prawda nawet po przeczytaniu - ja z wiedzą bardzo podstawową z fizyki - nie zrozumiałam wszystkich tematów, ale książka nie znudziła mnie i nie czułam się jakbym czytała podręcznik - dlatego polecam, każdemu, kto chciałby spróbować swoich sił w temacie fizyki. 

Warto zauważyć, że książka jest bardzo ładnie wydana, w grubej oprawie z dbałością o szczegóły.

~~~

Metryczka 

Autor:

Giorgio Parisi

 Gatunek: popularnonaukowa

Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Przeczytane: 2022

Ocena: 8/10

Liczba stron:160

Okładka :twarda

 ~~

Książkę znajdziecie tutaj  

https://sklep.zysk.com.pl/ucieczka-sigmunda-freuda.html

A ja polecam wam zerknąć na stronę wydawnictwa

 https://sklep.zysk.com.pl/

gdzie znajdziecie jeszcze więcej nowości, ciekawych pozycji i niezapomnianych bestselerów. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz